everybody need good neighbours...

förrförra veckan var mitt hår så fett att en trevlig granne frågade om jag varit och badat. jag höll på att börja garva, för situationen var så störd, men sedan tog jag mej samman och sa så trovärdigt som jag bara förmådde att "nää, jag har bara tvättat håret, det är därför det är vått".  jag tror inte att hon misstänkte ngt.

mina grannar är dom bästa och snällaste. dom bjuder med mej på dans ("men vill du bara komma över och dricka lite kaffe går det oxå bra"), dom kommer upp till min lägenhet med tvätten ihopvikt och helt jätteslät (så där jätteslät så det ser ut som någon manglat den) när jag glömt den i tvätt-stugan och är bara jättetrevliga och söta i största allmänhet. men... man skall akta sej för att sno fel personers tvätt-tider, tydligen. jag gjorde förra veckan, vilket resulterade att jag fick ett brev tillägnat mej. så här stod det:

"hej. du tog vår tvätt-tid... kraftigt dålig stil och du bör veta att man inte gör det ostraffat. var på din vakt i fortsättningen, det lär du behöva. mvh/ förbannad granne :("

slut citat. ja, det var faktiskt en ledsen smiley på slutet av lappen, mycket gulligt, tycker jag. jag har bara läst om sådana här tvättstugs-relaterade hatbrott, jag trodde inte det hände på riktigt. MEN DET GÖR DET! jag kan bara säga att jag är jävligt nöjd. mitt liv har blivit lite mer spännande. dock har den arge inte gjort något utöver att skriva en arg lapp. och jag vet inte vem det är heller.


Kommentarer
Postat av: fröken b

inget nytt på grannfronten...

2007-06-26 @ 03:35:09
Postat av: luddet

haha, jag fick ett brev, dock utan smiley, men typ i samma stil, med luddet från torktumlaren i medföljande påse liksom fasttejpat på brevet. hade nämligen glömt att städa bort det, och det gör man ICKE ostraffat.

2007-09-17 @ 10:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0